Pagina's

24 okt 2011

les quatre saisons

Dijon ligt niet zo heel ver bij ons franse huis vandaan, in kilometers dan, om te rijden over landweggetjes doe je er toch minstens anderhalf uur over.
Het is een prachtige stad, met veel oude kerken, een schitterend museum, mooie winkels èn je kunt er heerlijk eten!
Wat wil je nog meer....nou, ja, eigenlijk wilde ik nu echt die quiltwnkel weleens vinden, waar ik al zo lang naar op zoek ben!!!!
Kijk en dan is zo'n smartphone toch handig. Bij de koffie toetste ik de straatnaam in (dat ik daar nooit eerder op gekomen was..) en ja hoor, de winkel was er nog geen 10 minuten vandaan.
Hoewel ik, bij het inlopen van de straat, echt dacht dat zij verhuisd of gesloten waren, zag ik een uithangbord met iets dat op patchwork leek. Een schitterende blauwe deur stond open, die leidde naar de binnenplaats, vol planten. Wat een leuke plek voor een quiltwinkel! Ja en daarna was ik even niet meer aanspreekbaar. Mijn ogen vlogen langs de stoffen, langs de boeken, langs een kast met heel mooie borduur 'dingetjes'. Er was zoveel te zien, ook Provençaalse stoffen in heldere kleuren. Ik zou er nog een uur kunnen rondkijken, maar ja...er moesten knopen worden doorgehakt! Met een paar mooie lapjes (voor mijn hexjes) en een gelukzalig gevoel liep ik even later weer tussen de prachtige gebouwen. Het leek allemaal ineens nog mooier!
Waar: les quatre saison du patchwork, rue Bénigne Frémyot 19, Dijon

13 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat geweldig om zomaar zo'n mooie winkel te vinden. Kan me voorstellen dat je even helemaal weg was.

Sandra zei

Dankjewel voor je gelukwensen op mijn blog! We genieten volop van ons kleine meisje...Wat zie ik hier een mooie mandjesquilt, prachtige kleuren. Geniet van je verblijf in Frankrijk!!

marcella zei

daar moet je ieder seizoen even heen ;) Heerlijk om zo'n winkel 'in de buurt' te hebben.

Noor zei

wat een prachtig plekje, wat leuk dat je de winkelgevonden hebt!
ik heb niet zo'n goede herinnering aan Dijon, ben er van de zomer flink verdwaald. Ik had in de buurt van Fours gekampeerd en ik kon op de terugweg de goede weg richting Nancy niet vinden...ik heb ruim anderhalf uur in en om de stad Dijon gereden....mijn Tomtom was volledig de kluts kwijt.

Ieke78 zei

Wat een leuke winkel! Wij waren vorige zomer in Dijon, maar zijn hier niet geweest. Wel een onwijs leuke stad!

betty prins zei

@Noor, leuk dat je mij weer gevonden hebt. Ook wij verdwaalden weer op de terugweg, alle uitgaande wegen zijn opgebroken. Maar goed, ik was nog steeds blij...

Phebe and Jane zei

Dat moet wel 1 van de mooiste quiltwinkels zijn. Leuk dat je daar een beetje in de buurt zit. Laat je de stofjes die je gekocht hebt nog zien?
Groetjes,
Marian

Elsbeth zei

wat een prachtige 'court' (zo heet dat toch??) Niet makkelijk te vinden, maar dan is de verrassing des te groter!

Anoniem zei

Oké, die zet ik meteen even op mijn lijstje.

lheurebleue zei

ik denk dat dit de eerste maar zeker niet de laatste keer is dat je over die mooie court, via die mooie deur het heerlijke winkeltje binnengaat ...

Annelies zei

Wat leuk en wat een gezellige cour.

Willy zei

Spannend als je zo'n onbekende winkel voor het eerst betreedt.

Lida zei

Oh wat een geluk! Ik stond daar twee jaar geleden wel voor een gesloten deur, ze waren net met vakantie gegaan! Volgende keer beter dus, maar ik kocht er wel heerlijke mosterd! Groetjes en geniet van de lapjes
Lida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...