Pagina's

11 jan 2012

het poppenhuismuseum

Het afgelopen weekend logeerde hier een meisje. Ik had haar beloofd dat wij naar het  'poppenhuismuseum' zouden gaan. Sinds zij het boek "Nacht in het poppenhuis" van Anna Woltz heeft gelezen, hebben poppenhuizen haar grote belangstelling. Dan is het Gemeentemuseum in Den Haag de 'place to be', een expositie vol oude poppenhuizen, oude poppen en heel veel kleine spulletjes voor in die huizen. Voor Donna (7) was wel het allermooist, dat zij het hondje ontdekte uit haar boek, het hondje waar het staartje van afgebroken was....
Haar verbazing, haar enthousiasme om dit met anderen te delen: zij stond op het trapje voor het poppenhuis en vertelde het hele verhaal aan het luisterend publiek. Daarna ontdekte wij de zaal waar de originele tekeningen hingen van Thé Tjong-Khing (daar zijn bovenstaande foto's van).  Met kleurplaten en een prijsvraag, zodat wij nog lang zijn gebleven. Wat is dit toch een fantastisch museum, ik zou zeggen, sleep al je (klein)kinderen ermee naar toe, dit kan je ze toch niet onthouden!

13 opmerkingen:

Monica zei

Oh ja, was ik ook nog van plan (in de kerstvakantie) is nog niet van gekomen. Nu ik jouw foto's zie moet ik er toch echt even tijd voor maken om met de dametjes heen te gaan

Lida zei

Ik wil er graag zelf naar toe! Moet er gewoon even een gaatje voor vinden, maar verheug mij er nu al op! Groetjes
Lida

mieke zei

Dat klinkt wel heel erg leuk.
Bedankt voor de tip.

Marjan zei

Ben het helemaal met Monica eens... nog geen tijd gehad, maar als ik dit lees: gaan dus!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuke dag moet dat geweest zijn en heerlijk om alles door de ogen van een 7 jarig kind te zien.

Groetjes
Ines

KijkDaarIs zei

Zo gezellig..met je kleindochter op stap...kanniewachten!!..;0)
En wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben!!!!
Fijne dag

Phebe and Jane zei

Wat gezellig om zo met je kleindochters op stap te gaan. Mijn eigen dochters zijn helaas te groot hiervoor.
Groetjes,
Marian

Wieke van Keulen zei

Wat zul jij trots zijn geweest op je kleindochter. Prachtverhaal. Ik ga ook maar eens met m'n dochter een uitje naar den haag maken...

sylvia zei

dank voor de tip, ik heb het al eens gezien, maar voor de kleinkinderen is dit een leuk idee.
voorjaarsvakantie dan maar....;)
en wat een mooie Phebe, geweldig, veel succes met de planning!!

lheurebleue zei

leuk logje! dat boek moet ik maar eens kopen - ik hou erg van de tekeningen van Thé Tjong-Khing

betty prins zei

@lheurebleue, hier liggen ook nog kinderboeken uit de 80e jaren met zijn illustraties.

Martine zei

Nooit te oud voor poppenhuizen. Ik moet daar echt naar toe.

Anoniem zei

wat is dit superleuk zeg
ik geniet helemaal mee!!!!

vroeger was er ook een poppenhuis in delfshaven in t museum ,volgens mijn pa nu niet meer.....

groetjes hil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...