Pagina's

12 okt 2012

een drukke week

Het is een drukke week geweest, veel gesjouw met 2 lieve kleine mannetjes (ze zijn nu 4 maanden en hebben de allerliefste lachjes voor hun oma) en met een klein meisje, dat als prinsesje naar de crèche wilde...
Maar de week begon met een kleine bee op het atelier. Elsbeth had haar huisjesquilt meegenomen, helemaal af (haar eerste quiltwerk 'ever') en een plaatje is het geworden. De huisjes hebben allemaal een lief stofje voor de deur of het raam. Een vrolijke kleurrijke quilt is het geworden!
Marianne is bezig met een hoedendozenquilt, uit een boek van Kaffe Fassett. Zij gebruikt daar de mooiste stofjes voor, veel 'toile de jouy' maar in allemaal verschillende kleuren. Prachtig wordt het, je zou er zo aan willen beginnen...
Maar nu even niet want.... er worden weer blokken gemaakt van de Sarah Morrellquilt... Deze 'boosdoener' zorgde ervoor dat ik het "even" niet meer zo zag zitten met Saartje. Maar ik ben er overheen (wat kan een mens toch kritisch zijn over z'n eigen werk..) en nu straalt deze multi ster tussen de andere blokken en een volgend 'broderie persé is in de maak..
Nog even een totaalplaatje van de huisjes van Elsbeth


16 opmerkingen:

Lida zei

Wat een leuke dingen laat je allemaal zien en geniet maar van die kleintjes, ze worden zo snel groot! Groetjes
Lida

Annelies zei

Ik had Monica vandaag aan de telefoon en hoor dat ik je gisteren gemist heb. Wat jammer. Vast wel weer tot spoedig !

GRANNY'S HOUSE zei

Wat is het toch genieten met kleinkinderen.
Het is weer genieten van al het moois bij jou.

Groetjes
Ines

Monica zei

Ja, de huisjes van Elsbeth vind ik ook ontzettend leuk geworden, en de hoedendozenquilt met die prachtige toile de jouye stofjes, daar zou je zo aan willen beginnen. Maar wat je sterenblok van de Sarah Morell betreft heb je gelijk: jij bent veel te kritisch met dit sterretjesblok, ik zag hem en vind hem gewoon prima hoor!

baukje zei

Heeft Marianne van de hoedendozen quilt een blog? Ik vind de quilt zo mooi, zag hem ergens anders ok al voorbij komen.

betty prins zei

@Baukje, nee zij heeft geen blog, maar waarschijnlijk heb je ook bij Laura's blog de hoedendozen van Ria gezien. Zij hebben elkaar aangestoken. Het ziet er inderdaad zo mooi uit,
Ik heb voor M 4 kleine hoedendozen gemaakt, het werkt heel aanstekelijk...

@nke zei

Hmm, schattige huisjes. En 2 kleinzoons van 4 maanden...... ik ben jalours. Onze Janneke is alweer 15 maanden, waar blijft de tijd. Maar genieten blijft het!

Tot gauw!

Tilly zei

Je Sara blok is erg mooi geworden,en de overige werkstukken mogen er ook wezen. groetjes

Carole~Quilter on the hill zei

Hello Betty. I love your Morrell blocks, you have used beautiful fabrics and colours. I am also making this quilt.

Wilma Kuin zei

Prachtig!! En wat worden ze al groot!! Wat zal je genieten van de tweeling!!

Marjan zei

Wat een hoop moois, Betty! En jouw Morrellblok lijkt me inderdaad een vreselijke kuitenbijter... maar wat is het prachtig geworden!!

baukje zei

Ja, inderdaad ht was bij Laura, ik heb weer even gekeken, zo mooi!!!!Weet jij uit welk boek het patroon is?

marcella zei

Jij krijgt dubbele lachjes natuurlijk ;) Wat zul je genieten van die kleine mannetjes, Betty.
Prachtige blokjes, heerlijk om met zoveel moois tegelijk bezig te zijn.

betty prins zei

@Baukje, het patroon staat in het boek: Passionate Patchwork van K. Fassett

Elsbeth zei

prachtig blok geworden Betty. Gek he, dat je daar even op kunt blijven 'hangen'! Leuke huisjesquilt heeft mijn naamgenote gemaakt!

lheurebleue zei

heel gevarieerde dagen: eerst de drukte met de kleinkinderen (ben heel benieuwd hoe het met de ventjes gaat) en dan geconcentreerd zitten quilten. mooie dingen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...