Pagina's

22 nov 2012

een lief hart...(met uitleg)


Ik weet niet precies wat de kerst met harten te maken heeft, maar op de één of andere manier krijg ik tegen die tijd altijd zin om harten te maken!
Misschien is het de komende winter of een grote behoefte aan warmte en liefde zo rond de feestdagen?
Of misschien waren het de rozenstofjes en een oud borduurwerkje, dat mij inspireerde om dit hart te maken.
Er is geen patroon van, dus ben ik zelf aan de slag gegaan.
*Op een restje wit katoen tekende ik een hart van 26 cm hoog en maakte stroken van allerlei stofjes, borduurwerk en lintjes, die ik hierop bevestigde.
Hetzelfde hart knipte ik uit een mooi stofje voor de achterkant.
De stroken heb ik aan elkaar genaaid en op de maat van de achterkant geknipt. Met de goede kanten op elkaar zijn de delen aan elkaar genaaid, een stukje open latend  om het hart op te vullen.
Met nog een bloemetje of een extra kleuraccent komt het hart 'tot leven'...
Het is een werkje 'van niks' maar erg leuk om te maken en nog leuker om weg te geven!

17 opmerkingen:

Annelies zei

Prachtig !

Evelyne zei

Wat een geweldig leuk hart is het geworden! Leuke romantische stoffen ook.

Lieve groetjes, Evelyne

Monica zei

Superleuk!

Carin zei

Mijn komplimenten !! Ze zijn schitterend.

KijkDaarIs zei

HARTstikke leuk!!!!!...;0)

marcella zei

mooie uitleg en een prachtig hart. Dat wordt een warme kerst :)

josé zei

Wat mooi ,heerlijk al die mooie leuke HARTEN zelf met veel plezier maken.

Geniet er maar fijn van. Dat doe ik hier ook bij jou.

Steekjes en Stygn zei

Heel leuk,romantisch hart. Super idee voor al die restjes.
Anje

Guusje, zei

Wat een mooi hart.

Supergoof zei

Wat iatie mooi en wat een goed idee!
Ben er helemaal *FLIEFT* op!
Dankjewel voor de tip!
:o)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een prachtig hart, ik heb ook wat met harten, heb er dan ook aardig wat hangen hier en nog meer weggeven :-)

Groetjes
Ines

Balsemien zei

Mooi hart Betty, leuk idee om kantjes, bandjes en stofjes te combineren met oud borduurwerk...

Miranda zei

Wat een schatjes!!! EN wat zullen de krijgers er van genieten! Fijn weekend

Tilly zei

Erg mooi geworden Betty, ziet er zo heerlijk romantisch uit.
groetjes

@nke zei

Dankjewel Betty,

Ik weet al iemand die zo'n hartje in haar schoen gaat vinden.......

Teresita zei

Muy bonito!

lheurebleue zei

heel leuk idee! ik heb in de afgelopen jaren verschillende harten-bruilofsringen-kussetjes gemaakt. nu moet er maar snel weer eens een bruiloft komen, dan kan ik zo'n mooi libertykussentje maken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...