Pagina's

7 jan 2013

breien.......

Breien is hot en breien is leuk!!
Dat ontdekte ik niet alleen, maar ook een paar Rotterdamse jongens, die hèt gat in de markt ontdekte: een enorm potentieel aan kennis en breivaardigheid van 'oudere' dames, die langzaamaan uitgebreid waren voor kind en kleinkinderen en nu voor jonge ontwerpers breien.
Zij startten Granny's Finest < klik< en met 70 medewerkers, met een winkel op de Karel Doormanstraat (midden in het centrum) in Rotterdam en een onlineshop hebben zij het heel professioneel aangepakt.
Na het lezen van hun verhaal in de Volkskrant van vanochtend, heb ik snel even op hun site gekeken. Fantastisch, ik kan niet anders zeggen!
Kijk ook even naar de flashmob over de truien van Loes, bij mij rolden de tranen bijna, ontroering van zoveel toewijding aan de 'breikunst' en aan de manier waarop zij in het zonnetje werd gezet.
Terecht, zou ik zeggen en ook voor al de dames die breien voor Granny's en de prachtigste breiwerken maken. Het lijkt mij gewoon zo gezellig om met elkaar onder het genot van een koffie met taart mooie dingen te maken.
Mijn kleurige shawl is af en ook een col die ik maakte. Er ligt nog een bestelling van mutsen voor de 'boys', ik ben dus nog even bezig, maar het idee van Granny's Finest spreekt mij erg aan!

8 opmerkingen:

marcella zei

Deze Granny kan er anders ook wat van! een prachtige shawl, lekker kleurig!

GRANNY'S HOUSE zei

Ik sluit mij aan bij Marcella's woorden, TOP!!!!!!!!!!!!

Groetjes
Ines

josé zei

Nog maar eens proberen het ging mis. Zeker gelijk met Ines.

Mooie kleurtjes gebreid super!! en voor de knulletjes een muts dit word super bij jou.

Het filmpje al eerder gezien geweldig leuk.

Ik vond de muts ook leuk van Sonja Bakker haar zoontje op TV.

Succes het worden toppers bij jou.

sylvia zei

heerlijk dat breien, maar of ik ooit aan ruim 400 truien kom.....:)
leuk hoor, die flashmob!!
En jij hebt ook niet stil gezeten dit jaar als ik zo jouw lijstje bekijk!! Mooie dingen allemaal!!
groetjes, Sylvia

Evelyne zei

Goh, wat geweldig die flaschmob!
Prachtig initiatief van die Rotterdamse ontwerpers. Zo blijft de breikennis toch nog van nut die, misschien anders verloren zou gaan.

Jou shawls zijn ook prachtig geworden, je kunt je rustig aansluiten bij de Granny's Finest!

Lieve groetjes, Evelyne

Guusje, zei

Ditis zeker geweldig, wat een goed en leuk idee. Ik ga zo even verder kijken. Jouw breisels zijn ook erg mooi geworden en ook heerlijk kleurrijk.

Made by Meet zei

Geweldig die flashmob!!! Maar je shawl en DJ en al die andere prachtige quilts vind ik ook super. Kom zeker naar je tentoonstelling, groetjes Meta

Monica zei

Hé, wow, super leuk de truien van Loes, terwijl jullie 'borrelhapje' in de oven staat hab ik even tijd om te kijken. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...