Pagina's

18 feb 2013

@ Paris (3)

De Parijse metro is een uitkomst, zeker als het ineens gaat regenen en Musée du quai Branly nog wel een half uur lopen is.... 
Het museum is als gebouw al erg de moeite van het bezoeken waard, het is over de hele lengte en hoogte begroeid met planten en in de tuin, klinken vogel geluiden alsof je in de jungle bent. 
Binnenin vind je kunst uit Afrika, Azië, Amerika en Australië.  Er is veel, heel veel te zien en te horen, dat maakt dat je er makkelijk 2 uur rond kan dwalen. Mijn belangstelling (hoe kan het ook anders) ging naar de kostuums uit. Al de details die je ziet, hoe kleding werd versierd met borduurwerk, met knopen of lapjes, zo mooi en bijzonder! 
Even wat foto's op een rijtje, mooi toch, al die verschillende culturen!
En buiten was het gestopt met regenen, heerlijk, het lente gevoel kwam gelijk weer terug. 
Nog even, dan kunnen wij weer buiten zitten en genieten van alles wat voorbij komt.... 
Blijkbaar werden wij al bekeken en als toerist herkend, ineens stopt er een meisje voor mij en raapt een dikke gouden ring, of die van mij was..., nee natuurlijk, zo'n lelijk ding, moet er niet aan denken...., zij stopt hem in mijn handen, ik mag hem hebben...., als ik haar er tenminste iets voor wil geven....
Ja, dat is ook Parijs!

10 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Prachtig museum en wat een mooie kunst met een hoofdletter K.

Groetjes
Ines

josé zei

Betty wat heerlijk dat ik mee kan genieten van al het moois wat jij gezien hebt.

Ja ze proberen wat laten vallen en geld proberen te vangen. Dit maak je overal mee.

Dank dat ik mee mocht kijken enig.

Liefs José

Steekjes en Stygn zei

Heb even bijgelezen over je reis. Wat heb je veel gedaan in die paar dagen. Die stoffenwinkel krijgt in juni bezoek van me.Moet altijd van gare de Lyon naar du Nord en trek daar ruim de tijd voor uit die wordt nu dus nog ruimer.
heerlijk even er tussen uit een paar dagen en nu alles rustig laten bezinken.
Anje.

Anoniem zei

Wat heerlijk om je Parijse logjes te lezen, net of ik er weer eventjes terug ben :)!

Evelyne zei

O Betty, ik heb een Déjà Vue . Ons is hetzelfde gebeurd in Lyon.
Ik wilde de ring ook niet, maar moest hem houden . Om van het gezeur af te zijn gaven we hem wat om te drinken. Maar nee, het was niet genoeg vond hij!
Hij moest ook eten en dat kost meer.
O wat voelde we ons een stel provinciaaltjes!!

Leuke trip maak je en veel moois te zien.
Geniet ze en laat je niet foppen!
Lieve groetjes, Evelyne

@nke zei

Heb weer genoten van je gezellige verhaal.

Quiltgroetjes, *+*

sylvia zei

wat een onwijs leuke dingen laat je zien!! Enne,een plu is ook handig als het regent........;)

mieke zei

Mooi die bewerkte kledingstukken.
En ja, heerlijk dat lente gevoel.

Tilly zei

Weer een leuk verhaal, bedankt voor het mee kijken. groetjes

Guusje, zei

Wat hebben jullie veel gedaan en gezien deze dagen mooi hoor en wat leuk dat wij hier even van mee mogen genieten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...